BRANDEKOR Sp. z o.o. Pracownia reklamy i dekoracji, 45-839 Opole, ul. Technologiczna 4 (Park Naukowo-Technologiczny), tel.: +48 880 881 882, +48 729 910 086, biuro@brandekor.pl
Nie każdy wie, że od 2015 roku obowiązuje w Polsce ustawa krajobrazowa. Szczególnie powinny o niej pamiętać osoby planujące założenie lub modernizację reklamy zewnętrznej. Nie bez powodu ustawę tę nazywa się narzędziem kształtowania ładu reklamowego.
Branża reklamowa w ostatnich latach rozkwitła różnorodnością technologii i dostępnością materiałów, co w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem daje niespotykany dotąd szeroki wybór produktów reklamowych. Jak w każdej sytuacji, ma to swoje plusy i minusy. Niepodważalnym plusem jest fakt, że za dużą różnorodnością produktów reklamowych (mamy 8 podstawowych rodzajów liter, a każdy w kilku opcjach), idzie duża różnorodność cenowa. Drugim dużym plusem jest możliwość spełnienia nawet barzo wyszukanych i indywidualnych potrzeb i wizji klienta. Trudnością natomiast, dla przeciętnego konsumenta, może okazać się wybór najlepszej formy reklamy, bez posiadania specjalistycznej wiedzy. Szczególnie dotyczy to osób i firm dysponujących ograniczonym budżetem, którym trudno połapać się, na jakie typy liter można sobie pozwolić za określone kwoty pieniędzy. Śpieszymy więc z wyjaśnieniem, że techniki wykonania reklamy oraz materiały są na tyle różne, że w naszej pracowni tańsze nie znaczy gorsze, lecz po prostu... inne!
Kaseton reklamowy to przestrzenna, zamknięta forma reklamy podświetlanej, zazwyczaj stosowana na zewnątrz budynków. W zależności od sposobu montażu i ich widoczności dla odbiorcy kasetony reklamowe dzielimy na jednostronne i dwustronne inaczej nazywane semaforami. Najczęściej spotykany kształt kasetonów to prostopadłościan, choć obecna technologia i zasób materiałów umożliwiają ich tworzenie w praktycznie dowolnych kształtach przestrzennych. Rozmiar i kształt to nie jedyne różnice dlatego postaramy się przyjrzeć dokładnie różnym rodzajom kasetonów i porównać je pod wieloma względami.