PL | DE | EN | CZ
Blog / PODŚWIETLANE LITERY REKLAMOWE NA KAŻDĄ KIESZEŃ. NIE WIERZYSZ? SPRAWDŹ CZY CIĘ STAĆ!

Porównanie podświetlanych liter reklamowych, ceny

Branża reklamowa w ostatnich latach rozkwitła różnorodnością technologii i dostępnością materiałów, co w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem daje niespotykany dotąd szeroki wybór produktów reklamowych. Jak w każdej sytuacji, ma to swoje plusy i minusy. Niepodważalnym plusem jest fakt, że za dużą różnorodnością produktów reklamowych (mamy 8 podstawowych rodzajów liter, a każdy w kilku opcjach), idzie duża różnorodność cenowa. Drugim dużym plusem jest możliwość spełnienia nawet barzo wyszukanych i  indywidualnych potrzeb i wizji klienta. Trudnością natomiast, dla przeciętnego konsumenta, może okazać się wybór najlepszej formy reklamy, bez posiadania specjalistycznej wiedzy. Szczególnie dotyczy to osób i firm dysponujących ograniczonym budżetem, którym trudno połapać się, na jakie typy liter można sobie pozwolić za określone kwoty pieniędzy. Śpieszymy więc z wyjaśnieniem, że techniki wykonania reklamy oraz materiały są na tyle różne, że w naszej pracowni tańsze nie znaczy gorsze, lecz po prostu... inne!

Na przykładzie liter przestrzennych zaprezentujemy paletę możliwości i związane z tym różnice kosztowe (stan na czerwiec 2022 r.).

  1. LITERY 2D Z PLEXI - litery wycinane precyzyjnym ploterem laserowy CO2, z bogatej palety barw plexi. Jest to jedna z eleganckich  i najtańszych form dekoracyjnych, stosowanych do wewnątrz, jak i na zewnątrz. W tym drugim przypadku jednak zazwyczaj jako uzupełnienie do reklamy świecącej, np.: długi slogan lub rozwinięcie długiej nazwy firmy przy logo.  

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje ok. 30 zł brutto / szt.



  2. LITERY 2D Z DIBONDU - litery wycinane precyzyjnym ploterem frezującym CNC, z bogatej palety barw płyt dibond, czyli warstwowych płyt aluminiowych. Inny materiał, inna technologia obróbki materiału, a więc i inna cena, zastosowanie takie samo jak wyżej do wewnątrz, jak i na zewnątrz. Rozwiązanie należy wybrać na bazie potrzeb Klienta i pożądanego efektu końcowego.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje ok. 25 zł brutto / szt.



  3. LITERY 3D ZE STYRODURU MALOWANEGO - są jedną z najtańszych form znaków 3D. Niska cena wynika ze stosowanego materiału oraz faktu, że jest to reklama niepodświetlana. Produkcja polega na wycięciu na taniej w eksploatacji maszynie termicznej, następnie starannym pomalowaniu na wskazany przez Klienta kolor. Jeśli znaki będą zamontowane w miejscu wolnym od potencjalnych uszkodzeń mechanicznych i z dala od parków i lasów, doskonale sprawdzą się jako wieloletnia reklama przestrzenna na zewnątrz lub do wnętrza budynku.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm i grubości 5 cm w tej technologii kosztuje ok.
    28 zł brutto / szt.



  4. LITERY 3D ZE STYRODURU MALOWANEGO, Z LICEM PLEXI LUB DIBONDU - jest to bogatszy wariant wyżej opisanego typu reklamy niepodświetlanej, w którym styrodurowe znaki są wzmocnione i ozdobione frontem z dodatkowego materiału. Obecność takiego atrakcyjnego lica zwiększa koszt reklamy, o dodatkowy materiał i cięcie, ale nie umniejsza praktyczności zastosowania wariantowi z samym styrodurem.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm i grubości 5 cm w tej technologii kosztuje
    48 zł brutto / szt.



  5. LITERY 2D Z PODŚWIETLENIEM OD TYŁU określanym jako EFEKT HALO lub  ECHO- jest to najtańsza, na ten moment, forma liter świetlnych, tworząca piękny efekt łuny w okół nieświecącego napisu. Różnica kosztowa wynika przede wszystkim z:
    - mniejszego ilościowo użycia materiału, ponieważ są to litery płaskie montowane na dystansach
    - mniejszego nakładu pracy
    - zastosowania taśmy LED, zamiast modułów LED, która pozwala na większą elastyczność w zawiłych i cienkich napisach, przy jednoczesnym zapewnieniu porównywalnej wodoodporności i żywotności.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje 149
    zł brutto / szt.



  6. LITERY 3D Z BOKAMI Z TAŚMY ALUMINIOWEJ, Z PODŚWIETLENIEM OD TYŁU określanym jako EFEKT HALO lub  ECHO - litery przestrzenne z podświetleniem od tyłu to kolejny poziom na drabince cenowej reklam świetlnych. Głębokie klosze 3D na dystansach tulejkowych wymagają zdecydowanie większego nakładu pracy oraz zastosowania dodatkowej precyzyjnej maszyny, jak automatyczna wyginarka CNC. Ponadto podświetlane są modułami LED, które łatwo można schować w środku.Jako ciekawostkę dopowiemy, że nasze statystyki wskazują, że są one najczęściej stosowane w krajach zachodnich, ze wskazaniem na Niemcy.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje 282 zł brutto / szt.



  7. LITERY 3D Z BOKAMI Z PLEXI Z PODŚWIETLENIEM OD TYŁU określanym jako EFEKT HALO lub  ECHO - subtelne litery przestrzenne z atrakcyjnym obrysem oraz bokami z plexi bezbarwnej 10mm i z podświetleniem od tyłu. Zastosowanie droższego materiału oraz jego dość czasochłonna obróbka na tablicowej frezarce CNC podnosi cenę, względem poprzednich wariantów.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje 348
    zł brutto / szt.



  8. LITERY 3D Z PLEXI - popularne zamknięte litery przestrzenne, świecące frontami i bokami. Wyróżniają się pełnymi kloszami z plexi, montowanymi bezpośrednio do ściany. Ich produkcja wymaga precyzyjnego gięcia termicznego, którego wykonanie z kolei wymaga wiedzy, wprawy oraz specjalnego pieca grzewczego. Na nasze potrzeby w wyniku 2 letniej współpracy z Politechniką Opolską, taki piec został stworzony. No i nie da się ukryć, że w naszym zespole dysponujemy prawdziwymi mistrzami tej sztuki! :)

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje 220
    zł brutto / szt.




  9. LITERY 3D TAŚMY ALUMINIOWEJ - podobnie jak litery 3D z plexi są to zamknięte litery przestrzenne, ale zamiast świecących boków posiadają taśmę aluminiową, którą precyzyjnie wyginamy na naszej giętarce CNC. Taśma dostępna jest w różnych kolorach i szerokościach, w tym także w eleganckiej wersji srebrnej lub złotej szczotkowanej.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 30 cm w tej technologii kosztuje 282
    zł brutto / szt.



  10. LITERY 3D Z PCV podświetlane żarówkami LED - litery zazwyczaj stojące samodzielnie, w całości wykonane z PCV, z cofniętym licem, gdzie chowa się główka energooszczędnej żarówki LED. Wymienimy ją w zestawie wszystkich liter, chociaż ich zastosowanie jest skrajnie inne, bardziej dekoracyjne i do wnętrza. Żarówki nie gwarantują wodoodporności, a sam materiał, PCV, w porównaniu do plexi czy dibondu, słabo znosi bezpośrednie kontakt z promieniowaniem UV. Ich wykonanie wymaga zastosowania precyzyjnego cięcia stołowym ploterem CNC, następnie docinania odpowiednich kątów oraz czasochłonnego składania, aby całości zapewnić estetyczny i piękny wygląd. Ponadto, ze względu na ograniczenia technologiczne i praktyczne, litery te wykonujemy dla minimalnej wysokości 60 cm.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 80 cm w tej technologii kosztuje 525 zł brutto / szt.



  11. LITERY 3D Z PCV podświetleniem modułami LED (RGB) - litery zazwyczaj stojące samodzielnie, ale w przeciwieństwie do liter z żarówkami, ich klosze są zamknięte, zlicowane z bokami, a front wykonany z plexi. Podobnie jak wyżej, są to litery głównie do zastosowań wewnętrznych, jako dekoracja. Litery te mogą mieć różne kolory lub być białe, z frontem świecącym w różnych kolorach. Zastosowanie droższego materiału na froncie oraz podświetlenia powoduje różnice cenową jak poniżej.

    ---> przykładowa wycena: znak wys. 100 cm w tej technologii kosztuje 1125 zł brutto / szt.



  12. Neony LED - w tej technologii możemy wykonać zarówno pojedyńcze znaki, jak i całe skomplikowane kształty czy napisy. Głębokośc neonów LED wynosi 2,5 cm, a efekt wizualny jest zbliżony do klasycznych, szklanych neonów. Więcej o neonach led opisaliśmy w osobnym artykule na blogu: https://brandekor.pl/neon-led-56,1084.html

    ---> każdy projekt tego typu podlega indywidualnej wycenie, przykładowy koszt dekoracji z sercami o wymiarach 23x20 cm to 467 zł brutto


Powyższe warianty liter reklamowych różnią się między sobą efektami wizualnymi i świetlnymi, technologią wykonania, rodzajem stosowanych materiałów oraz często zastosowaniem. Plexi, jak i warstwowe płyty aluminiowe dibond, mają 10-letnią gwarancję producenta. W zależności od stosowanego materiału, dobieramy odpowiednią technologię jego obróbki, na co klient nie ma wpływu. To na co Klient ma wpływ i co powinien brać pod uwagę przy wyborze najlepszego dla siebie rozwiązania, to :

  • zastosowanie danej reklamy, a dokładniej odpowiedzi na takie pytania jak: czy ma to być reklama zewnętrzna czy wewnętrzna, podświetlana czy nie, z jakiej odległości widoczna, czy podświetlenie reklamy może komuś przeszkadzać,

  • efekt wizualny, ale nie koniecznie taki, który jemu się podoba, ale taki, który wyróżni się i jednocześnie świetnie skomponuje z otoczeniem. Trudne do wyjaśnienia, ale łatwe do zobrazowania na przykładzie. Proszę wyobrazić sobie elewację w czerwonym kolorze, który uwielbiamy, a teraz na niej całkowicie czerwone logo naszej firmy, zleje się pawda? Drugi przykład, naszą firmę, sąsiadującą z inną, która ma piękne lustrzane litery halo do których my okładamy takie same swoje, tworząc razem nieczytelne napisy.

  • efekt jaki chce wywrzeć na swojej grupie docelowej. Co potencjalny klient uzna za pomysłowe i warte uwagi.

  • realny budżet na reklamę. Jest oczywiste, że należy oznakować siedzibę, że trzeba poinformować klientów i przyciągnąć ich uwagę. Warto jednak rozsądnie zaplanować ten koszt w budżecie, zwłaszcza gdy na przykład dopiero rozpoczynamy swoją przygodę w biznesie. Kibicujemy każdemu naszemu Klientowi i nie ma znaczenia, że nie będzie miał takiego budżetu jak sieć sklepów spożywczych, czy marketów z elektroniką ;)

Podsumowując, powyższe porównanie SZEROKIEGO WACHLARZA PODŚWIETLANYCH LITER REKLAMOWYCH, z uwzględnieniem ich cen, obowiązujących w czerwcu 2022 r., ma na celu obalenie mitu że "tanie znaczy gorsze", przynajmniej w branży reklamowej. Wszystkie prezentowane formy reklamy łączy wysoka jakość i estetyka wykonania, a przede wszystkim to, że każda z tych technologii jest w swojej klasie wystarczającym i solidnym rozwiązaniem reklamowym, które ma cieszyć oko i służyć długo.

Nasze doświadczenie pokazuje, że każdy klient ma inne preferencje i coś co dla jednego jest super, innemu nie odpowiada, stąd nasza rada. Sugerujemy kierować się warunkami i otoczeniem, w którym reklama będzie wisiała oraz preferencjami swoich klientów, których ta reklama ma przyciągać.

Stworzyliśmy dla Państwa wachlarz możliwości reklam na każdą kieszeń, z których można wybierać kierując się gustem, poszukiwanym efektem, posiadanym budżetem.
A dlaczego akurat u nas? Bo jesteśmy producentem, z wieloletnim doświadczeniem w branży. Nie podzlecamy komponentów, lecz reklamy budujemy w naszej hali produkcyjnej – do której serdecznie zapraszamy, bo nic nie opisze reklam tak, jak one same się zaprezentują!

Gwarantujemy, że bez względu na półkę cenową, dokładamy wszelkich starań, by nasze produkty cechowała wysoka jakość i sprawdzone materiały o długiej żywotności.

Jeśli dotarłeś aż do końca tego długiego artykułu, to znaczy, że jesteś wyjątkowym, wyedukowanym klientem. Dlatego teraz, zamiast zaprzepaścić tę wiedzę, przekuj ją w czyny.
Zadzwoń 880 881 882 lub napisz na biuro@brandekor.pl, rozwiejemy wszelkie wątpliwości, doradzimy i podeślemy ofertę całkiem za darmo. Do usłyszenia już za chwilę.