PL | DE | EN | CZ
Blog / Chcę reklamę - ale jaką konkretnie?

Porady - Jaką reklamę świetlną wybrać? Kaseton czy podświetlane litery?

Szyld reklamowy — niby zwyczajny produkt jakich wiele, który można łatwo zakupić w celu dekoracyjnym i informacyjnym dla swojej działalności. A jednak jego nabycie może okazać się procesem bardziej złożonym i angażującym, niż przeciętne kupno gotowego produktu z półki sklepowej. Oczywiście, można reklamę kupić na szybko, bez zagłębiania się w temat. Ale można też podejść do tego w taki sposób, że... gdy spojrzy się na wiszący świecący, gotowy szyld — poczuje się słodką satysfakcję, że jest to dzieło w pełni przemyślane, będące owocem maksymalnego wykorzystania możliwości i pomysłu danego zlecenia.

Ta druga opcja wymaga pewnej wiedzy i przebrnięcia przez szereg decyzji dotyczących m.in. treści, kolorystyki, wielkości, technologii wykonania, czy stosowanych efektów. Mogą tu pojawić się liczne pytania, wątpliwości lub warunki - lecz niech nie będą one zniechęcające, ponieważ kontaktując się na tym etapie z nami, służymy pomocą oraz wsparciem popartym doświadczeniem.

Działając 10 lat w branży reklamowej, poczyniliśmy sporo ciekawych spostrzeżeń na temat procesu planowania, jak i samego zamawiania różnego rodzaju reklam, których wycinek można obejrzeć w naszych realizacjach. Ze strony potencjalnych klientów dostrzegamy tu pewne, powtarzające się wątki (pytania, zachowania, błędy, wątpliwości), które niepotrzebnie wydłużają proces realizacji pomiędzy. Postanowiliśmy zgromadzić takie najważniejsze informacje, porady, zestawienia produktów, ciekawostki w postaci BLOGu. Mamy nadzieję, że okaże się on miłą i atrakcyjną pomocą w wyborze, sprawnym zaplanowaniu i zamówieniu reklamy.

część 1:
CHCĘ REKLAMĘ — ALE JAKĄ KONKRETNIE?

Gdy pojawia się pomysł lub zapotrzebowanie na reklamę, w pierwszej kolejności należy zastanowić się nad wyborem jej odpowiedniej formy.

„Reklama” to pojęcie bardzo ogólne. Są przeróżne typy reklam. Za produkt reklamowy można uznać zarówno wielki, przestrzenny szyld na budynku, jak i małą wydrukowaną wizytówkę. W przypadku reklamy zewnętrznej, najważniejsze rozróżnienie należy rozpocząć od tego, czy ma to być reklama przestrzenna z podświetleniem lub bez podświetlenia (np. napis 3D, kaseton, tablica), czy reklama na bazie usługi poligraficznej (np. banner drukowany, wizytówka).

Przesyłając krótkie, ogólnikowe zapytanie o „wycenę reklamy” to tak, jakby przyjść do sklepu spożywczego i powiedzieć „Chcę kupić jedzenie”. „Ale jakie?” — automatycznie sypnie pytaniami sprzedający - „Pieczywo? Mięso? Słodycze? Warzywa? Owoce? ... Jeśli pieczywo to chleb, bułki? Małe, duże? Ile?” itd. Natomiast, gdy wejdzie się do sklepu z konkretną informacją „Proszę o dwie duże bułki i jedną czekoladę.” — to i sprzedawca zadowolony, i cała transakcja przebiega sprawnie. W naszej branży jest tak samo :).

Typów reklam jest tak dużo, że nawet posiadając profesjonalny i bogaty park maszynowy oraz możliwości, nie wszystkimi produktami reklamowymi się zajmujemy. Uprzedzając Państwa pytanie, poniżej prezentujemy listę produktów z naszej specjalizacji. Jednocześnie, lista ta wraz z jej podziałem, stanowi szczegółową prezentację różnych form reklam, która może okazać się pomocą w wyborze technologii i wariantu dla planowanej, nowej reklamy.

Kolorem czerwonym oznaczone są pozycje, które są naszą specjalnością/konikiem. Kolorem szarym informujemy, że tego typu tematów się nie podejmiemy.


Reklama zewnętrzna podświetlana LED
:

  • litery 3D z plexi (świecące fronty i boki) - to jedna z naszych głównych specjalności
  • litery 3D z bokami z giętej taśmy aluminiowej (świecą tylko fronty) - jak najbardziej wykonujemy, wyróżniamy się posiadaniem automatycznej wyginarki CNC taśm aluminiowych
  • litery 3D z PCV z żarówkami LED lub modułami RGB - najczęściej stosowane jako literowe dekoracje świetlne na wesela
  • litery 3D z drewna z żarówkami LED - najczęściej stosowane jako literowe dekoracje świetlne na wesela
  • litery podświetlane od tyłu (efekt HALO) - wykonujemy zarówno w wersji 2D, jak i 3D
  • kasetony z dibondu zaginanego na boki (na reklamie świecą tylko wycięte treści)
    • w wersji standardowej - treści świecące płaskie
    • w wersji wypukłej - treści świecące wypukłe
    • jednostronne
    • dwustronne
  • kasetony z plexi (reklama świeci całą powierzchnią)
    • prostokątne
    • okrągłe lub modelowane (kształt niestandardowy - w praktyce dowolny)
    • CUBE (sześciany podświetlane)
  • krzyż i znaki apteczne
  • kasetony na bazie ramy aluminiowej (jednostronne, dwustronne, okrągłe) 
  • pylon reklamowe - czyli stojący szyld podświetlany lub niepodświetlany
  • neony szklane (na bazie rur neonowych) 
  • neon w postaci programowalnego panelu LED, wyświetlającego dynamiczną lub statyczną treść 
  • neon LED - świecący frontem napis, znak o dowolnym kształcie i delikatnej formie
  • neon na bazie taśmy flex - świecące frontem i bokami

 

Reklama zewnętrzna niepodświetlana:

  • tablice reklamowe
    • płaskie
    • wypukłe
    • z literami 3D
  • reklama przestrzenna ze styroduru
    • styrodur surowy
    • styrodur malowany
    • styrodur malowany z licem plexi lub dibond
  • szablony malarskie - możemy na nich wykonać dowolne treści
    • z tworzywa sztucznego (PET 1mm, PCV 2mm)
    • magnetyczne (folia magnetyczna)
  • naklejki magnetyczne
  • reklama naścienna z wybranego materiału (np. plexi)
  • tabliczki informacyjne i oznaczenia
  • banery drukowane
  • billboardy (bilbordy)
  • reklama ozdobna na uchwycie z kutego żelaza

 

Ekspozytory i prezentery:

  • gabloty z plexi
  • ekspozytor 3D podświetlany LED (np. na obuwie)
  • display - jako podświetlana tablica z grawerem
  • stojaki i kieszenie reklamowe z plexi
  • systemy wystawiennicze, rollupy, potykacze, standy, prezentery

 

Reklama internetowa:

  • projekty graficzne (layouty)
  • identyfikacja wizualna - projekt logo
  • banery reklamowe statyczne i animowane
  • fotografia reklamowa
  • kampanie reklamowe
  • filmy reklamowe

 

Inne produkty reklamowe:

  • gadżety świetlne, lampki nocne grawerowane - posiadamy wiele atrakcyjnych wzorów do wyboru
  • obrazy i fototapety 
  • gadżety, breloki, kubki, długopisy i inne... 

 

Mamy nadzieję, że powyższa lista najczęściej spotykanych form reklamowych pomoże każdemu wybrać odpowiedni produkt dla siebie. W kolejnych artykułach postaramy się podpowiedzieć jak dobierać reklamy w optymalny sposób, porównamy niektóre produkty i mamy nadzieję rozwiać wiele Państwa wątpliwości. Zapraszamy do kontaktu