PL | DE
Blog / O czym pamiętać, planując zakup reklamy zewnętrznej? cz.1

Porady - Jaką reklamę świetlną wybrać? Kaseton czy podświetlane litery?

Zapraszamy do przeczytania drugiej części poradnika, w którym podpowiadamy jak dobrze wybrać i na co zwrócić uwagę podczas zamawiania reklamy.

Poniżej prezentujemy klika podstawowych kwestii, które każdy kupujący powinien rozważyć, zanim w ogóle wyśle zapytanie o wycenę produktu reklamowego: 

Typ produktu


Spośród szerokiego grona różnych form reklamowych (wylistowaliśmy je w poprzedniej, pierwszej części poradnika), z pewnością każdy zamawiający wybierze coś dla siebie, kierując się indywidualnym zapotrzebowaniem i upodobaniami oraz biorąc pod uwagę otoczenie miejsca montażu. Wstępne określenie typu reklamy przez osobę zamawiającą, będzie dla nas bardzo pomocne. Wskazanie danego produktu, jako obiektu zainteresowania, wcale nie oznacza, że nie zaproponujemy alternatywnego wyjścia, zwłaszcza jeśli specyficzne warunki lub rodzaj projektu będą wymagały zastosowania innej technologii. W razie braku zdecydowania, nasz ekspert będzie dopytywał i zbierał informacje, aby podpowiedzieć najbardziej odpowiedni rodzaj reklamy.


Reklama jednostronna czy dwustronna?


Tu sprawa jest prosta. Reklama jednostronna (np. napis z liter 3D, tablica lub kaseton) montowana jest tyłem do elewacji. Przyciągająca uwagę i olśniewająca ma być tylko jedna strona! Inaczej ma się sytuacja jeśli ważne jest, by reklama była dwustronna i widoczna dla pieszych przechodzących obok punktu, na wprost. W takiej sytuacji najczęściej stosuje się kasetony kwadratowe tzw. CUBE lub semafory, czyli dwustronne kasetony, montowane pod kątem 90 stopni względem budynku, za pomocą specjalnej łapy montażowej.
 

Reklama podświetlana czy niepodświetlana?


To jeden z głównych wyborów przy planowaniu nowej reklamy. Pomocne w podjęciu decyzji będzie przeanalizowanie poniższych zapytań:

  • czy działalność, która ma być reklamowana, jest prowadzona tylko do popołudnia, czy również po zmierzchu?
  • czy istotna dla zamawiającego jest widoczność treści reklamy po zmierzchu?
  • czy w miejscu lub pobliżu montażu reklamy dostępny jest przewód do podłączenia zasilania?
  • czy miejsce, w którym montowana będzie reklama, nie jest już mocno oświetlona przez dotychczasowe źródła światła (np. lampy stojące obok, lampy ze światłem skierowanym na ścianę)?
  • czy w miejscu, w którym montowana będzie reklama, wykonalne będą przewierty (dla okablowania) lub inne działania umożliwiające schowanie/poprowadzenie przewodów/zasilacza?
  • czy reklama świetlna nie będzie uciążliwa dla sąsiadów/okolicznych mieszkańców?


Wielkość reklamy


Wymiary to jedna z najważniejszych wytycznych, mających wpływ na koszt produkcji reklamy. Pomocne w podjęciu decyzji będzie przeanalizowanie następujących warunków fizycznych:

  • jaki obszar jest dostępny w miejscu montażu reklamy (np. wielkość dostępnego miejsca na elewacji). Można podać treść lub projekt i tylko maksymalną wysokość lub szerokość, ponieważ drugi parametr dobierzemy z proporcji.
  • kluczowym aspektem jest widoczność reklamy z dalszej odległości. Należy rozważyć czy reklama ma być widoczna np.: z 2 strony ulicy, czy może z autostrady oddalonej o 100 m.
  • w przypadku napisów lub logo zawierającego drobne elementy, wielkość planowanej reklamy należy rozważyć pod kątem ich widoczności. Niekiedy uproszczenia są wręcz wymagane, również ze względów technicznych.


Projekt graficzny
 


Produkcja reklamy zawsze opiera się na projekcie graficznym. W przypadku zleceń wymagających cięcie maszynowe CNC, laserowego, czy termicznego, wymagany jest wektor, czyli projekt graficzny na liniach krzywych. Projekt taki można nam dostarczyć lub projekt taki może wykonać nasz grafik, na podstawie dostarczonego nam szkicu, wytycznych, lub innych ustaleń. Przyjmujemy projekty w plikach: ai, cdr, eps, pdf, dxf.

c.d.n.